Farvel til morkroppen

Det gør stadig ondt:-(

Der er næsten gået et år siden jeg løb min sidste løbetur, inden jeg blev for stor til at løbe med min lille baby i maven.

Lilly min datter er lidt over 4 måneder og jeg er i fuld gang med min ridning, hvor jeg rider stævner og træner 4-5 dage om ugen. Det er nemt for mig at ride og det gør ikke ondt ellers føles ubehagligt. Mange kvinder fortæller mig at de har svært ved at holde på vandet, men det er ikke et problem for mig. Dog kan det gøre ondt i mine bryster hvis jeg rider for længe uden mælken kommer ud:-)

MEN…. jeg kan slet ikke løbe:-( Jeg får rigtig ondt i mit underliv når jeg prøver. Jeg har let ved at gå lange ture med Lilly i barnevognen, men jeg synes ikke det giver nok. Jeg vil gerne i bedre form og jeg elsker at løbe en lille tur 3-4 km, men det er muligt for mig lige pt. Jeg er bare nysgerrig om andre har de samme udfordringer som jeg? Hvornår kunne i løbe igen efter have født en lille baby? Jeg håber der ikke går for længe. Jeg savner virkeligt at komme igang med min løbe træning igen

Plus jeg kunne godt bruge en god løbevogn. Er der en som kan anbefalde en god baby løbevogn? Tak:-) img_9601img_9597

   

5 kommentarer

  • Hej Tina.

    Hej Tina.
    Du skal begynde at træne dit bækken, core og ryg, gerne med øvelser på en stor gym. Boldt. Og træne trapper gerne med en kettlebell 2 kg i hver hånd op ad trappen, og prøv at tage et par trin som hop, samlet ben.
    Evt. Tag din lille pige i en baby sele, når hun er stor nok til at være i denne, og gå med hinde op og ned.
    I forhold til løb, lang går turen, med bakker, husk at spændende op i core , lave øvelser undervejs, Lunges, squat 10- 15 gentagelser af gangen 3 gange på en 4-5 km tur, husk bakker.
    Husk mange øvelser af core og bækken, de skal styrkes, for at dit løb bliver godt igen.

    Med venlig hilsen
    Mia Hay
    Funktionel træner.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Britt Glenting

    Kære Tina
    Giv dig selv tid! Rid og arbejd med dine heste, gå lange ture med din guldklump i gode sko! Det skal nok komme! Du behøver ikke at løbe endnu! Det skal nok komme! Ridepiger har en stærk bækkenbund, så du træner den hver gang du rider!! Har stor respekt for dig! – pas på dig selv. Bedste hilsner Rytter og fysioterapeut Britt Glenting

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Carina

    Jeg kunne løbe allerede 8 uger efter og løb halvmarathon da min søn var 4 mdr. Men jeg kan virkelig godt sætte mig ind i din smerte. Jeg ville starte med nogle god core og bækkenbunds træning så skal det nok komme. Jeg løber med bob ironman løbevogn og er utrolig glad for den ☺

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla Hangaard

    Hej Tina.
    Du er heldig med kunne holde på vandet. Det kan jeg ikke længere desværre. Og kender godt til det med smerter ved løb. Dog var jeg heldig de første 5 graviditer kunne løbe ret hurtigt efter fødsel men efter den 6. Fødsel begyndte jeg opleve smeter. Nu er min yngst knap 10 måneder og jeg kan godt løbe igen. Jeg har investeret denne gang i en BOB revolution Pro. Eneste ulempe er de ikke kan ligge vandret, men ved single modellen kan man købene lift til sætte på. Man kan også købe en adapter til en autostol som så kan sættes på. Har prøvet forskellige mærker igennem årene. Og jeg er absolut størst fan af Bob revolution Pro har den både i twin udgave og single. Har købt min twin i børnebiksen og single ved safehagen. Man kan købe en lækkert Suncover til den som fungere godt. Havde singlevognen medpå ferie i Spanien en måned sidste år da vores mindste var 3 uger. Og bruger den også som almindelig klapvogn. Men kan se i har den lækre Odder Zip Kombivogn, den gad jeg godt prøve men valgte bruge penge på to lækre babyjoggers.
    Sejt du allerede kan ride og dit bækkenbund kan klare det. Du er heldig med have fået en dejlig stor familie😄👍🏻. Jeg er mega glad for min store familie. Vh. Camilla

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Farvel til morkroppen